Magnezyum ve B6 Vitamini

Magnezyum:

Magnezyum vücudunuzda en bol bulunan dördüncü mineraldir ve vücudunuz onsuz düzgün çalışamaz.

Bu besin, yüzlerce metabolik süreç ve diğer birçok önemli vücut işlevi için gereklidir - enerji üretmekten DNA'nız gibi önemli proteinleri oluşturmaya kadar. Bununla birlikte, önemine rağmen, araştırmalar Avrupa ve Amerika Birleşik Devletleri'ndeki Batı ülkelerindeki insanların neredeyse %50'sinin bu temel mineralden yeterince almadığını gösteriyor.*1

Magnezyum takviyesi almak ve magnezyum eksikliğini düzeltmek sağlık yararları ile ilişkilendirilmiştir: kalp hastalığı ve iyileştirilmiş kan basıncı, ruh hali ve kan şekeri kontrolü gibi durumlar magnezyum eksikliği giderildiğinde daha düşük bir risk içerir.

Magnezyum vücudunuza şu şekilde fayda sağlar:

Kas Gerginliğinin Azaltılması ve Kas Dokusunun Onarılmasına Katkıda Bulunur:

Kas gevşemesi – magnezyum çok hafif bir kas gevşetici gibi davranır ve eksikliğin insanları vücutlarında kramplara yatkın hale getirdiği bilinmektedir. Egzersiz ya da spor yaptıktan sonra kas dokusunu onarmada etkilidir.

Kan Basıncını Düşürebilir:

22 çalışmanın incelemesinde, günde ortalama 410 mg magnezyum takviyesinin, sistolik kan basıncında 3-4 mm Hg düşüş (en yüksek sayı) ve diyastolik kanda 2-3 mm Hg düşüş (en düşük sayı) ile ilişkili olduğunu buldu.*2-3

Kan Şekeri Kontrolüne Fayda Sağlayabilir:

Magnezyum, insülin ve glikoz metabolizmasında çok önemli bir rol oynar. Kan şekeri kontrolünü etkileyen bir durum olan tip 2 diyabetli birçok insan bu besin maddesinde eksiktir.*4

Migreni İyileştirebilir:

12 haftalık bir çalışma, günlük 600 mg magnezyum içeren bir takviye alan migrenli kişilerin %42 daha az migren atakları yaşadığını ve atakların daha az yoğun olduğunu buldu.*5

Uyku Kalitesinin  Artırılmasına Katkıda Bulunur:

Düşük magnezyum seviyelerine sahip olmak uykunuzu önemli ölçüde etkileyebilir ve kendinizi yorgun hissetmenize neden olabilir.

Kemiklerin Korunması ve Güçlendirilmesine Katkıda Bulunur:

Magnezyum sağlıklı kemikler için önemlidir. Magnezyum alımı daha yüksek olan kişiler, kemik kırılması ve osteoporoz riskini azaltmada önemli olan daha yüksek kemik mineral yoğunluğuna sahiptir. Gıdalardan veya diyet takviyelerinden daha fazla magnezyum almak, yaşlı kadınların kemik mineral yoğunluğunu iyileştirmelerine yardımcı olabilir.*6

PMS’te Ruh Hali Değişimlerine ve Menstrüel Krampların Azaltılmasına Katkıda Bulunur:

Yapılan çalışmalarda, Magnezyum ve B6 vitamini kombinasyonunun PMS semptomlarının giderilmesinde en yüksek etkinliği gösterdiği görülmektedir.*7

Sinir Sisteminin Normal Fonksiyonuna ve Normal Psikolojik İşleve Katkıda Bulunur:

Duygularımızı ve ruh halimizi düzenleyen iki nörotransmitter olan serotonin ve dopamini yaratma sürecinde aktif rol oynar.

Magnezyum beyindeki GABA (gama-aminobütirik asit) reseptörlerine bağlanır – GABA, sinir sistemindeki işleri yavaşlatan inhibitör bir nörotransmiterdir.

Yorgunluk ve Bitkinliğin Azaltılmasına Katıkıda Bulunur:

Magnezyum tüm vücudunuz üzerinde sakinleştirici bir etkiye sahip olmaktan sorumlu olan parasempatik sinir sistemi üzerinde etkiye sahiptir.

Hangi Magnezyumu Seçmelisiniz?

Magnezyum mineralinin daha iyi emilen türleri emilim yüksekliği sırasına göre şunlardır *8:

  • Magnezyum sitrat
  • Magnezyum laktat
  • Magnezyum aspartat
  • Magnezyum klorür
  • Magnezyum malat
  • Magnezyum taurat

 

B6 Vitamini:

Piridoksin olarak da bilinen B6 Vitamini, vücudunuzun çeşitli işlevler için ihtiyaç duyduğu suda çözünür bir vitamindir.

Protein, yağ ve karbonhidrat metabolizması ve kırmızı kan hücrelerinin ve nörotransmitterlerin oluşturulması için önemlidir.

Vücudunuz B6 vitamini üretemez, bu nedenle onu yiyeceklerden veya takviyelerden almalısınız. Yeterli miktarda B6 vitamini tüketmek optimal sağlık için önemlidir ve hatta kronik hastalıkları önleyebilir ve tedavi edebilir.*9

B6 Vitamini vücudunuza şu şekilde fayda sağlar :

Ruh Halini İyileştirebilir ve Depresyon Belirtilerini Azaltabilir: 

B6 vitamini ruh halinin düzenlenmesinde önemli bir rol oynar. Bunun nedeni kısmen bu vitaminin serotonin, dopamin ve gama-aminobütirik asit (GABA) dahil olmak üzere duyguları düzenleyen nörotransmiterler oluşturmak için gerekli olmasıdır.*10

Beyin Sağlığını Destekleyebilir ve Alzheimer Riskini Azaltabilir:

B6 Vitamini, Alzheimer hastalığı ve hafıza bozuklukları ile ilişkilendirilen homosistein düzeylerini azaltarak beyin fonksiyonlarındaki düşüşü önleyebilir. Bununla birlikte, çalışmalar B6'nın beyin sağlığını iyileştirmedeki etkinliğini kanıtlamamıştır.

Hemoglobin Üretimine Yardımcı Olarak Anemiyi Önleyebilir ve Tedavi Edebilir:

Hemoglobin, hücrelerinize oksijen sağlayan bir proteindir. Hemoglobininiz düşük olduğunda, hücreleriniz yeterince oksijen alamaz. Sonuç olarak, anemi geliştirebilir ve kendinizi zayıf veya yorgun hissedebilirsiniz.

Çalışmalar, özellikle hamile kadınlarda ve doğurganlık çağındaki kadınlarda düşük B6 vitamini düzeylerini anemi ile ilişkilendirmiştir.*11

PMS Belirtilerinin Tedavisinde Faydalı Olabilir:

B6 Vitamini, anksiyete, depresyon ve sinirlilik dahil olmak üzere adet öncesi sendromu veya PMS semptomlarını tedavi etmek için kullanılmıştır. Araştırmacılar, ruh halini düzenleyen nörotransmiterler yaratmadaki rolü nedeniyle B6'nın PMS ile ilgili duygusal semptomlara yardımcı olduğundan şüpheleniyorlar.

60'tan fazla premenopozal kadında yapılan üç aylık bir çalışmada, günde 50 mg B6 vitamini almanın PMS depresyon, sinirlilik ve yorgunluk semptomlarını %69 oranında iyileştirdiğini bulunmuştur.*12

Hamilelikte Bulantı Tedavisine Yardımcı Olabilir:

B6 Vitamini, hamilelik sırasında bulantı ve kusmayı tedavi etmek için onlarca yıldır kullanılmaktadır.

Damar Tıkanıklığını Önleyebilir ve Kalp Hastalığı Riskini Azaltabilir:

Araştırmalar, düşük B6 vitamini düzeyine sahip kişilerin, B6 düzeyi yüksek olanlara kıyasla kalp hastalığına yakalanma riskinin neredeyse iki katına çıktığını gösteriyor.*13

Göz Sağlığını Destekleyebilir ve Göz Hastalıklarını Önleyebilir

B6 Vitamini, göz hastalıklarının, özellikle de yaşa bağlı makula dejenerasyonu (AMD) olarak adlandırılan yaşlı yetişkinleri etkileyen bir tür görme kaybının önlenmesinde rol oynayabilir.

Romatoid Artrit ile İlişkili Enflamasyonu Tedavi Edebilir:

B6 Vitamini, romatoid artrit ile ilişkili semptomların azaltılmasına yardımcı olabilir. Romatoid artritten kaynaklanan vücuttaki yüksek inflamasyon seviyeleri, düşük B6 vitamini seviyelerine yol açabilir.

Peki magnezyum ile ilgili olarak B6 vitamininin rolü nedir?

Aslında oldukça basittir, çünkü B6 vitamini magnezyumun ihtiyaç duyulan hücrelere "eskort" görevi yapma etkisine sahiptir. Bu gerçekten önemlidir, birçok insan hafif bir magnezyum eksikliği yaşar - bu nedenle alabildiğiniz kadarının emilimi önemlidir.

 

CreaVit RLXın içeriğinde 250 mg Magnezyum Sitrat ve 5 mg Vitamin B6 bulunmaktadır.

Günde sadece 1 saşe ile vücudunuzdaki magnezyum eksikliğini telafi edebilir, magnezyum+B6 vitamini desteği almanın vücudunuza katacağı faydalardan yararlanabilirsiniz.

 

 

1*Magnesium in Prevention and Therapy, PubMed, 2015 Sep 23;7(9):8199-226. doi: 10.3390/nu7095388.

2*Beneficial Role of Mg2+ in Prevention and Treatment of Hypertension, International Journal of Hypertension Volume 2018, Article ID 9013721, 7 pages https://doi.org/10.1155/2018/9013721

3*Effect of magnesium supplementation on blood pressure: a meta-analysis,

4*Magnesium in Prevention and Therapy, PubMed, 2015 Sep 23;7(9):8199-226. doi: 10.3390/nu7095388.

5*Improvement of migraine symptoms with a proprietary supplement containing riboflavin, magnesium and Q10: a randomized, placebo-controlled, double-blind, multicenter trial, PubMed, 2015;16:516. doi: 10.1186/s10194-015-0516-6. Epub 2015 Apr 3.

6*https://americanbonehealth.org/nutrition/minerals-for-bone-health/

7*Evaluating the effect of magnesium and magnesium plus vitamin B6 supplement on the severity of premenstrual syndrome, https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC3208934/pdf/IJNMR-15-401.pdf

8*The Importance of Magnesium in Clinical Healthcare, Hindawi Scientifica Volume 2017, Article ID 4179326, 14 pages https://doi.org/10.1155/2017/4179326

9*Vitamin B6: a molecule for human health? PubMed, 2010 Jan 20;15(1):442-59. doi: 10.3390/molecules15010442.

10*B6-responsive disorders: a model of vitamin dependency, PubMed, Apr-Jun 2006;29(2-3):317-26.

11*Vitamin B6 deficiency and anemia in pregnancy, PubMed, 2010 Feb;64(2):221-3. doi: 10.1038/ejcn.2009.125.

12*Pyridoxine (vitamin B6) and the premenstrual syndrome: a randomized crossover trial, PubMed, 1989 Sep;39(326):364-8.

13*Low pyridoxal 5'-phosphate is associated with increased risk of coronary artery disease, PubMed, Nov-Dec 2006;22(11-12):1146-51. doi: 10.1016/j.nut.2006.08.013. Epub 2006 Oct 10.