Uzaktan Eğitim Önerileri

Ebeveynlere ve bakıcılara; uzaktan eğitimde çocukları odaklanmış, ilgili ve dengeli tutmaya yardımcı olmanın yolları

Bu noktada, uzaktan eğitim senaryosu tamamen yeni değil. Çocuklar için neyin işe yarayıp neyin yaramadığına dair daha fazla bilgiye sahibiz. Ve umut şu ki, biz - ebeveynler, bakıcılar, öğretmenler ve okul liderleri - pandemi sırasında çocukları sosyal, duygusal ve akademik gelişimlerinde desteklemek için artık daha hazırlıklıyız.

Doğru olan şey, ailelerin çocuklarının öğrenmesi için her zamankinden daha fazla sorumluluk almasıdır. Uzaktan öğrenmenin başarılı olabilmesi için ebeveynlerin ve bakıcıların desteğe ihtiyacı var.

Birincisi ve en önemlisi, hepimiz ebeveynler ve bakıcılar, öğrenciler ve öğretmenler için bir empati noktasından geldiğimizi hatırlamaya çalışmalıyız. Ebeveynler eğitimli öğretmenler değildir. Ve eğitimli eğitimciler bile kendi çocuklarına ders vermekte zorlanıyor! Bu koşullar, öğretmenlerin gerçekte ne kadar önemli olduklarının harika bir hatırlatıcısıdır.

Ayrıca çocuklar virüs, uzaktan eğitim veya pandeminin sosyal hayatlarını nasıl etkilediği hakkında çok fazla konuşabilir veya konuşmayabilir - ama bunu hissediyorlar. Ebeveynler ve eğitimciler sevgi ile liderlik etmeye çalışmalı ve çocuklarla güçlü ilişkilerin olumlu eğitim deneyimleri yarattığını unutmamalıdır.

Başarı için Kurulum

  • Bir boşluk yaratın.

Öğrenmeye, yaratmaya ve okumaya adanmış bir odanın özel, kişiselleştirilmiş bir köşesini oluşturun. Alan kısıtlıysa hareketli bir kutu veya sandık kullanın. Kullanacağı cihazın yanına süslü bir kalem kutusu koymak anlamına gelse bile, çocuğunuzun okula yer hazırlamasına yardım etmesine izin verin. Alanı hazırlamak, öğrenmeye hazırlanmalarına yardımcı olacaktır.

  • Bir rutin belirleyin.

Küçük çocukların daha fazla yapıya ihtiyacı vardır, bu yüzden onlara ne bekleyeceklerini söyleyin. Takip edebilecekleri görsel bir program oluşturabilirsiniz. Daha büyük çocuklar, her gün neler olup bittiğini takip etmek için bir takvim, planlayıcı, kara tahta veya dijital ajanda kullanabilir.

Pijamalarıyla yatakta yatmak yerine okula gidiyormuş gibi (giyinmek, diş fırçalamak vb.) bir rutini uygulamalarını sağlayın, bunun yapılmaması daha az öğrenmeye yol açabilir.

Özellikle öğrenme ve dikkat sorunları olan çocuklar için molalar gerçekten önemlidir, bu yüzden bunları oluşturduğunuzdan ve ödevleri daha küçük parçalara böldüğünüzden emin olun.

  • Beklentileri gözden geçirin.

Okulun ve öğretmenlerin çevrimiçi öğrenmeyle ilgili beklentilerini gözden geçirin. Bu dijital öğrenme taahhüdünü küçük çocuklarınızla doldurun veya uzaktan eğitimin tonunu belirlemeye yardımcı olmak için aralar ve gençlerle birlikte bir öğrenme anlaşması oluşturun.

Kendinize ait bazı beklentiler de belirleyin. Çocuğunuz sizinle ne zaman vakit geçirmeyi bekleyebilir? Ne zaman sizi rahatsız etmekten kaçınmalılar? Boş vakitlerinde ne yapabilirler? Tercih edilen temel noktaları ve etkinlikleri kapsayacak şekilde "yapılması gerekenler" ve "yapılacaklar" listelerini birlikte oluşturun.

Çocuklar cihazları kardeşleriyle paylaşıyorsa, cihazda kimin neyi ne zaman yapacağı da dahil olmak üzere cihazların nasıl paylaşılacağını anladıklarından emin olun.

 

Odaklanmış Kalmak

  • Onları yakın tutun.

Çocuğunuzun odaklanması zor olduğunda, onu yakın tutmaya çalışın. Sözlü olmayan veya tek kelimelik ipuçları oluşturarak onları tekrar yoluna sokmaya çalışın.

Koşullarınıza bağlı olarak, çocuğunuzu her zaman göz önünde bulundurmanız mümkün olmayabilir, ancak tamamen denetimsizlerse onları takip etmek kesinlikle daha zor olacaktır. Mümkün olduğunca sizin veya başka bir aile üyesinin gözlerinin üzerinde olduğundan emin olmaya çalışın.

  • Öz denetimi teşvik edin.

Çocuklarla bedenler ve beyinler arasındaki bağlantı, hüsrana uğradıklarında, heyecanlandıklarında veya üzüldüklerinde bedenlerinde neler olduğu hakkında konuşun. Bu farkındalık, çocukların duygularını tanımasına ve yönetmesine yardımcı olur.

Evinizde başka cihazlar varsa, bunları mümkünse çocuğunuzun çalışma alanından uzak tutun. Bu aynı zamanda telefonları kapatmak, telefonları gün için belirlenen bir yerde tutmak ve cezbedici bir şey olursa uzaktan kumandaları kaldırmak anlamına da gelebilir.

  • ‘Rol yapma’ oynayın.

Yarım kalmış şeyler hisseden küçük çocuklar bazı rol oyunlarına cevap verebilir. Çocuğunuzu bir göreve sadık kalmasına (ve sizinkine de bağlı kalmanıza) izin verin! Yardımcı olması için iş ortağı, öğretmen veya araştırmacı rolüne verin.

Daha büyük çocuklar numara yapmak istemeyecek olsalar da, daha fazla sorumluluk alma (ev işleri, özdenetim vb.) hakkında dürüst bir sohbete cevap verebilirler çünkü daha büyüktürler ve olgunlaşmaktadırlar. Yanıt olarak meydan okumaya nasıl cevap verdiklerine şaşırabilirsiniz.

 

Sahipliği ve Çabayı Teşvik Etmek

  • Çocukların ilgi alanlarını takip edin ve fikir alın.

Çocuğunuzun okul gününde boşluklar varsa, çocuğunuzun ilgi duyduğu her şeyi - hayvanlar, Minecraft, sihir - öğrenmek için kullanılabileceğini unutmayın. Kitap okuyun, fen deneyleri oluşturun ve en sevdiğiniz konularla ilgili matematik yapın. 

Günü nasıl yapılandıracağınıza karar verirken çocuklara neyi tercih ettiklerini sorun. Seçimlerini plana dahil etmeye çalışın. Örneğin, çocuğunuz için en zor konu matematikse, ilk mi yoksa son mu yapmayı tercih ederler? Neden? Uzaktan öğrenmenin nasıl gittiğini düzenli olarak kontrol edin.

Çocuğunuzun öğretmeni ile iletişim kurun ve ihtiyaç duyduklarında kendi kendilerini savunmaları için teşvik edin. Olumlu yönler, zorluklar ve nezaketler dahil olmak üzere gününüzle ilgili model iletişim kurun.

  • İşi gösterin.

Çocukların çizimlerini, yazılarını veya diğer projelerini evinize asmasına izin verin. Onlara işlerinden gurur duyduğunuzu gösterir ve öğrenmelerine değer vermelerine yardımcı olur.

Büyük çocuklar bile, çabalarıyla övünerek ve işlerini göstererek işleriyle gurur duymanızı sever. (Ama her zaman bir şeyi asmadan önce sor!)

  • Ayrıntılı övgüde bulunun.

"İyi iş" demek yerine, çocuğunuzun çalışmasıyla ilgili belirli ayrıntıları vermeyi deneyin. Çok denerlerse, fark ettiğinizi bilmelerini sağlayın. İlerleme kaydettiler mi? Yeni bir teknik mi kullandınız? Çabaları hangi yönlerden nazik, zeki, güzel veya anlayışlı?

Ayrıca, gelişim zihniyetini teşvik edin; bu, çocuklara bunun bir konuda iyi ya da kötü olmakla ilgili olmadığını, bu konuda daha iyi olmaya çalışmakla ilgili olduğunu hatırlatmak anlamına gelir.

 

Motivasyonu Yönetmek

  • Güçlü yönlerden başlayın.

Çocuğunuzun sevdiği şeylerden henüz sevmediği okul derslerine kadar bir köprü kurun. Sporu seviyorlar ancak okumayı sevmiyorlarsa, ilgiyi uyandıracak futbolla ilgili bir çizgi roman bulun. Çocuğunuzun öğretmeni de bu konuda yardımcı olabilir, ancak gerekli bilgileri almak için sizinle (ve belki çocuğunuzla) iletişim kurmaları gerekebilir.

  • Sunum her şeydir.

Bir etkinliği nasıl sunduğunuz, çocukların onun hakkında ne hissettiği konusunda büyük bir fark yaratır. Küçük çocuklar için, yapabildiğiniz her zaman, görevleri daha eğlenceli hale getirmek için oyunlar olarak çerçeveleyin. Çamaşırları ayırmanız mı gerekiyor? Çocuğunuza, kıyafetleri doğru yığına fırlatma yarışmasında meydan okuyun. Veya matematik problemleri için manipülatif olarak tahıl gevreklerini kullanmalarına ve bir problemi bitirdiklerinde yemelerine izin verin.

Bazen çocuklar ve gençler, güvensizliği, can sıkıntısını veya endişeyi gerçekten maskeleyen "kötü bir tutuma" sahip gibi görünür. Genellikle tam tersi görünse bile, onlara yardımcı olacağımızı umuyorlar. Sakin kalmak, bir şeyleri kişisel olarak almamak ve mizah anlayışını sürdürmek uzun bir yol kat edebilir.

  • Doğal sonuçlar kullanın.

Çocuğunuzu ekran kullanımıyla "ödüllendirmek" cazip gelse de bu, çocukları ekranları gıpta edilen bir meta olarak görmeye hazırlayabilir. Bunun yerine, bunu bir zamanlama sorunu olarak çerçeveleyebilirsiniz: "Akşamları üç saatimiz var, bu yüzden işinize çok çaba sarf edip bitirirseniz, video oyununuzu oynamak için zamanınız olacak."

İçsel motivasyon elde etmek zorsa, çabayı teşvik edebilir ve mantıklı bir şekilde ilerleyebilirsiniz. Çocuğunuzla birlikte fikirler bulun, kriterler belirleyin ve bu süreçte süreci övün.

 

Refah İçin Yer Açmak

  • Kendinize iyi bir arkadaş olun.

Çocuğunuz kendisi hakkında olumsuz şeyler söylerken yakalanırsa, aynı durumda olan bir arkadaşına ne söyleyeceğini sorarak kendine nezaketi teşvik edin.

Aynı şey sizin için de geçerli: Ebeveynler olarak sık sık kendimizi döveriz, ama iyi bir arkadaş size ne derdi? Arkadaşına ne söylerdin?

Size yeni bir bakış açısı ve odak sağlamak için birlikte bir şükran listesi oluşturmayı deneyin.

  • İhtiyaç duyduğunuzda yardım alın.

Çocuğunuza nasıl yardım edeceğinizi her zaman bilemeyeceksiniz. Boşlukları doldurmaya kimin yardımcı olabileceğini düşünün - yardım için aileye, arkadaşlara, öğretmenlere ve diğerlerine başvurun. Bazen başka bir yetişkinin devralması, zor ebeveyn / çocuk ev ödevi savaşı dinamiğini ortadan kaldırır ve sadece ebeveyn olmaya geri dönmenizi sağlar.

Okulla işlerin nasıl gittiği hakkında iletişim kurun, önce pozitif konulardan başlayın. Herkes elinden gelenin en iyisini yapıyor ve öğretmenlerin ihtiyaç duydukları yardımı alabilmeleri için çocuğunuz için neyin işe yarayıp neyin yaramadığını bilmesi önemlidir.

  • Hareket ve mizah kullanın.

Bazen bedenlerimizi hareket ettirmemiz gerekir. Fiziksel aktivite moralimizi yükseltebilir ve öğrenmek için zihnimizi tazeleyebilir. Herkesin sıfırlanmasına ve güne yeni enerji getirmesine yardımcı olmak için öğle yemeği vakti blok yürüyüşü veya 5 dakikalık bir dans partisi yapmayı deneyin.

Şu anda komik olanı bulmak, öğrenme ve genel sağlık dahil her açıdan faydalıdır. Aptal olun, çılgın bağlantılar kurun, çılgın cevaplar bulun, böylece çocuklarınız sizi düzeltsin - ne işe yarayacaksa!

 

Kaynak:

https://www.commonsense.org/education/articles/parent-tips-and-tricks-for-distance-learning