Tüketici Hakları, Teslimat, İade ve İptal Politikası

Tüketici Hakları, Teslimat, İade ve İptal Politikası


Kullanmakta olduğunuz web sitesi üzerinden elektronik ortamda sipariş verdiğiniz takdirde, size sunulan ön bilgilendirme formunu ve mesafeli satış sözleşmesini kabul etmiş sayılırsınız.


Sitemiz üzerinden kredi kartlarınız ile, Her türlü kredi kartınıza online tek ödeme ya da online taksit imkânlarından yararlanabilirsiniz. Online ödemelerinizde siparişiniz sonunda kredi kartınızdan tutar çekim işlemi gerçekleşecektir.

 

TÜKETİCİ, satın aldığı ürünün satış ve teslimi ile ilgili olarak 6502 sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun ve Mesafeli Sözleşmeler Yönetmeliği (RG:27.11.2014/29188) hükümleri ile yürürlükteki diğer yasalara tabidir. 


Satın alınan her bir ürün, 30 günlük yasal süreyi aşmamak kaydı ile alıcının gösterdiği adresteki kişi ve/veya kuruluşa teslim edilir. Bu süre içinde ürün teslim edilmez ise, TÜKETİCİ sözleşmeyi sona erdirebilir.

Satın alınan ürünün satılmasının imkansızlaşması durumunda, SATICI bu durumu öğrendiğinden itibaren 3 gün içinde yazılı olarak alıcıya bu durumu bildirmek zorundadır. 14 gün içinde de toplam bedel TÜKETİCİ'ye iade edilmek zorundadır.

 

TÜKETİCİ, satın aldığı ürün bedelini ödemez veya banka kayıtlarında iptal ederse, SATICI'nın ürünü teslim yükümlülüğü sona erer.

 

Ürün teslim edildikten sonra, tüketicinin ödeme yaptığı kredi kartının yetkisiz kişiler tarafından haksız olarak kullanıldığı tespit edilirse ve satılan ürün bedeli ilgili banka veya finans kuruluşu tarafından SATICI'ya ödenmez ise, Tüketici, sözleşme konusu ürünü 3 gün içerisinde nakliye gideri SATICI’ya ait olacak şekilde SATICI’ya iade etmek zorundadır.

 

SATICI’nın öngöremeyeceği mücbir sebepler oluşursa ve ürün süresinde teslim edilemez ise, durum TÜKETİCİ'ye bildirilir. TÜKETİCİ, siparişin iptalini, ürünün benzeri ile değiştirilmesini veya engel ortadan kalkana dek teslimatın ertelenmesini talep edebilir. TÜKETİCİ siparişi iptal ederse; ödemeyi nakit ile yapmış ise iptalinden itibaren 14 gün içinde kendisine nakden bu ücret ödenir. TÜKETİCİ  ödemeyi kredi kartı ile yapmış ise ve iptal ederse, bu iptalden itibaren yine 14 gün içinde ürün bedeli bankaya iade edilir, ancak bankanın TÜKETİCİ'nin hesabına 2-3 hafta içerisinde aktarması olasıdır.

TÜKETİCİ, sözleşme konusu mal/hizmeti teslim almadan önce muayene edecek; ezik, kırık, ambalajı yırtılmış vb. hasarlı ve ayıplı mal/hizmeti kargo şirketinden teslim almayacaktır. Teslim alınan mal/hizmetin hasarsız ve sağlam olduğu kabul edilecektir. TÜKETİCİ, Teslimden sonra mal/hizmeti özenle korunmak zorundadır. Cayma hakkı kullanılacaksa mal/hizmet kullanılmamalıdır. 

TÜKETİCİ mal satışına ilişkin mesafeli sözleşmelerde, teslim aldığı tarihten itibaren 14 (On dört) gün içerisinde hiçbir hukuki ve cezai sorumluluk üstlenmeksizin ve hiçbir gerekçe göstermeksizin malı reddederek sözleşmeden cayma hakkına sahiptir. Hizmet sunumuna ilişkin mesafeli sözleşmelerde ise, bu süre sözleşmenin imzalandığı tarihte başlar. Sözleşmede, hizmetin ifasının 7 günlük süre dolmadan yapılması kararlaştırılmışsa, TÜKETİCİ ifanın başlayacağı tarihe kadar cayma hakkını kullanabilir.

 

TÜKETİCİ’nin Cayma hakkını kullanması halinde satın almış olduğu ürünü SATICI’nın anlaşmalı olduğu YURTİÇİ KARGO firması ile SATICI’ya iade etmesi gerekmektedir. İade ürünün anlaşmalı kargo firması ile gönderilmesi halinde cayma hakkının kullanımından kaynaklanan masraflar TÜKETİCİ'ye ait olacaktır. Cayma hakkının kullanımında SATICI’nın anlaşmalı olduğu kargo firması dışında ürün iade gönderimi olması halinde iade gönderi kargo masrafları TÜKETİCİ tarafından karşılanacaktır.

 

Cayma hakkının kullanılması için 7 günlük süre içinde SATICI’ya yukarıda bildirilen info@freyahealthcare.com.tr e-posta adresine bildirimde bulunulması ve ürünün 27/11/2014 tarihinde Resmi Gazete’de yayımlanan Mesafeli Sözleşmeler Yönetmeliği’nin “Cayma Hakkının İstisnaları” başlıklı 15. madde hükümleri ve Taraflar arasında elektronik ortamda imzalanan Mesafeli Satış Sözleşmesi’nin 6. Madde hükümleri çerçevesinde kullanılmamış olması şarttır. Cayma Hakkı kapsamında yer alan iade usulleri ayrıntılı olarak ayrıca Mesafeli Satış Sözleşmesinde de yer almaktadır.

 

İade talebi FREYA HEALTH CARE İLAÇ SAN ve TİC LTD ŞTİ tarafından e-posta yoluyla onaylandıktan sonra TÜKETİCİ, SATICI’nın anlaşmalı olduğu YURTİÇİ KARGO firması yoluyla cayma hakkı bildiriminin SATICI’ya ulaşmasından itibaren 10 (On) gün içerisinde malı SATICI’ya iade etmekle yükümlüdür. Tüketici cayma hakkını kullandığına ilişkin bildirimi SATICI’ya ilettiği tarihten itibaren 10 (On) gün içinde malı SATICI’ya geri göndermediği halde, cayma hakkı talebi geçersiz sayılacaktır. İade talebiniz onaylanmadığı takdirde, tarafınıza bilgilendirme yapılacak ve eğer ürün iade için tarafımıza gönderilmiş ise adresinize karşı ödemeli olarak geri gönderilecektir.

Cayma hakkının kullanılması nedeniyle SATICI tarafından düzenlenen kampanya limit tutarının altına düşülmesi halinde kampanya kapsamında faydalanılan indirim miktarı iptal edilir.

Niteliği itibarıyla; tek kullanımlık ürünler, kopyalanabilir yazılım ve programlar, hızlı bozulan veya son kullanım tarihi geçme ihtimali olan ürünlerin iadesi kabul edilmemektedir. Taraflarca aksi kararlaştırılmadıkça, tüketici aşağıdaki sözleşmelerde cayma hakkını kullanamaz;

i. Fiyatı finansal piyasalardaki dalgalanmalara bağlı olarak değişen ve satıcı veya sağlayıcının kontrolünde olmayan mal veya hizmetlere ilişkin sözleşmeler.

ii. Tüketicinin istekleri veya kişisel ihtiyaçları doğrultusunda hazırlanan mallara ilişkin sözleşmeler.

iii. Çabuk bozulabilen veya son kullanma tarihi geçebilecek malların teslimine ilişkin sözleşmeler.

iv. Tesliminden sonra ambalaj, bant, mühür, paket gibi koruyucu unsurları açılmış olan mallardan; iadesi sağlık ve hijyen açısından uygun olmayanların teslimine ilişkin sözleşmeler.

v. Tesliminden sonra başka ürünlerle karışan ve doğası gereği ayrıştırılması mümkün olmayan mallara ilişkin sözleşmeler.

vi. Malın tesliminden sonra ambalaj, bant, mühür, paket gibi koruyucu unsurları açılmış olması halinde maddi ortamda sunulan kitap, dijital içerik ve bilgisayar sarf malzemelerine ilişkin sözleşmeler.

vii. Abonelik sözleşmesi kapsamında sağlananlar dışında, gazete ve dergi gibi süreli yayınların teslimine ilişkin sözleşmeler.

viii. İsim yada logo baskılı olarak kişiye özel olarak üretilmiş ürünlerin ve kartuşu takılmış ya da mürekkep doldurulmuş dolma kalemlerin iadesi alınamamaktadır.İade edilecek ürüne ait, hediye olarak verilen promosyonlu, kampanyalı ürünlerin de aynı anda iade edilmesi gerekir. Hediye ürünün iade alınması işlemi ancak ana ürün ile birlikte gönderildiğinde gerçekleşebilmektedir.

 

Satın alınan ürünlerin “Cayma Hakkı” dâhilinde iade alınabilmesi için satın alınan ürünün orijinal kutusu, ambalajı ve standart aksesuarları ile birlikte eksiksiz ve hasarsız olarak orijinal faturası (3. kişiye veya ALICI’ ya teslim edilen ürünün faturası, İade edilmek istenen ürünün faturası kurumsal ise, iade ederken kurumun düzenlemiş olduğu iade faturası ile gönderilmesi gerekmektedir. Faturası kurumlar adına düzenlenen sipariş iadeleri İADE FATURASI kesilmediği takdirde tamamlanamayacaktır.) ile birlikte YURTİÇİ kargo ile gönderilmesi gerekmektedir. Gönderilmemesi halinde iade talebi reddedilecektir.

 

İade edilecek ürünlerinizi kargoda hasar görmeyecek şekilde paketleyerek anlaşmalı kargo firmalarımız aracılığıyla Freya Health Care İlaç San ve Tic LTD ŞTİ'ye göndermeniz yeterlidir. Uygun paketlenmeyen ürünler kargoda hasar görmesi halinde, gönderileriniz kargodan teslim alınmamaktadır.

 

Ürünün iade şartlarına uygunluğu kontrol edildikten sonra kartınıza iade işlemi gerçekleştirilir. Bankanıza bağlı olarak, ödemenizin hesabınıza yansıması birkaç gün sürebilir. İadeniz, ödemenizi gerçekleştirdiğiniz şekilde yapılacaktır. Taksitli ödemelerde geri ödemeler bankalar tarafından taksitlendirilerek yapılmaktadır.

IdeaSoft® | E-Ticaret paketleri ile hazırlanmıştır.